Showing posts with label FamiLy. Show all posts
Showing posts with label FamiLy. Show all posts

01 July 2011

~makan angin with familia~

last saturday, me n my family went to Serdang, tp bukan Serdang, Selangor but Serdang, Kedah. lama giler da x jejak kaki kat sana. actually, dulu penah duduk kt sana dari tadika sampai abes darjah 6. then baru la pindah ke selangor ni. kali ni pegi ke serdang pon sebab kawan time sek. ren. dulu kawen... parents dia n my parents plak kawan so mmg angkut 1 family la g kenduri tu. ni pic sekitar kenduri tu:







dapat snap pic dari jauh je sbb pengantin tengah makan. so lepas jumpe pengantin + perut pon da kenyang kitorg pon berangkat la meninjau kawasan + rumah lama. terkenang kembali zaman kanak2 + nakal2 dulu hehehe... bestnye kalu dapat g balik zaman kanak2 dulu >__<


lepas da pusing 1 serdang tu, kitorg bertolak la balik, tgh2 jalan tu teringat ZOO TAIPING da dekat so aku pon bg cadangan suh singgah ZOO TAIPING. memandangkan ari pon masih awal lagi, cadangan aku diterima tanpa sebarang bantahan heheheh... da lama sgt x penah dtg zoo ni, seingat aku last dtg sini time sek. ren. so ni aksi2 kitorg di ZOO:






















bila da abes 1 zoo kitorg pusing, perut pon jadi lapar balik. ayah aku lak ngidam nak makan mee udang kt kuala sepetang, so abg aku selaku driver kena la mengikut arahan bos ;) susah gak nak cari kuala sepetang, siap guna gps lg br la jumpe. bile nampak je kedai mee udang mak jah terus je singgah. udang dia mmg bapak2 la. tp pada aku rasa dia biasa2 je. cume special sbb byk udang + besar2. ni mknan yg da selamat masuk dalam perut kitorg:






tp mak aku sempat rasa cket je sbb dia kate udang tu x brape masak n ada bau hanyir. lepas mkn 1 suap terus dia loya2 huhu... tp kami yg lain sental sampai abes, almaklumla kitorg ni tolak batu ngan kayu je hehehe ;D


lepas dah makan2 tu terus btolak balik, family aku anta aku terus ke umah sewa sbb next day aku kena g JB ada retreat tempat keje. tp mmg puas ati dpt jalan2 sakan aritu, cube x best 2 org adik x dpt join sbb sorg blaja kt terengganu n sorg lg kt australia. bile la leh berkumpul ramai2 n sume ada lg pasni >__<

p.s: next update nak cite pasal rombongan cik kiah ke JB hehehe.

04 May 2011

24!!!


arggghhh, 11 April 2011 genap umur aku 24 tahun. makin lama makin tua, namun masih byk lg menda yg aku x capai sampai sekarang. contohnye keje x stabil lg, financial apatah lg, x ada apa yg aku leh banggakan pada umur aku 24 tahun ni. namun aku tetap bersyukur pada yg Maha Esa sbb masih berikan peluang utk aku b'nafas di bumi ini. aku jgk bersyukur sbb dianugerahkan sebuah family yg bahagia. nak compare dgn family yg keluarga b'pecah belah. ohhh, betapa beruntungnye aku!!!

cuma aku agak terkilan sbb x mampu lg nak menyumbang pada parents yg da byk berjasa pada aku such as bwk dorg g melancong ke, g umrah ke... mmmm... sabar la AZWA, 1 hari nanti Insyaallah ko boleh lakukan jgk >_<

pada usia 24 tahun ni kadang2 terdetik jgk rasa cemburu pada kawan2 yg dah bertunang n dah kawen. bukan cemburu sbb dorg bahagia, cume cemburu sbb aku x join group dorg gak huhu... alahai, bile la turn aku plak ye hehehe (tibe2 tuka mood gatai ;P)

apapun, pada usia 24 tahun ni aku bersyukur atas segala kurniaan Allah. disamping tu aku akan tingkatkan lg usaha so that pada usia 25 tahun nanti x de la aku nak merepek kecewa la, cemburu la (termasuk yg bab tunang n kawen tu gak hehehe ;D) alahaiiiii~~

27 January 2011

~Kenduri KaWen Along~

dah sebulan lebih majlis baru skrg nak cite pasal kenduri kawen abg, nampak sgt mmg mls tahap cipan tercabut ekor (erk, cipan ada ekor eh???)

kenduri kawen belah ppuan di perlis aku x dpt join sbb adik laki aku yg form 1 masuk spital, so sbgai akak yg b'tanggungjwb kena la jaga adik aku ni hahahha... adik laki aku ni accident hari rabu, rombongan ke perlis plak hari jumaat... nak x nak aku kena gak jage adik aku kt spital, cian dia... so, kami 2 bradik x dpt tgok abg sulung akad nikah T_T. so bwh ni pic sekitar majlis di perlis, layan~~

akad nikah

sarung cincin

sambut birthday akak ipar n her twin






majlis belah laki akan di hapdet later ye hehe...

26 November 2010

Along Kawen

rasa cam x caya je abg sulung aku akan menamatkan zaman bujangnye bln depan, yela dalam family aku belom penah lagi wat kenduri² kawen ni. selalunye sedara² je... apapun aku doakan semoga majlis tersebut berjalan lancar & x ada pape masalah. takut gak tau, sbb da mcm² kes aku dgr n aku alami sendiri mcm kes x cukup mknan la, hujan lebat la... moga2 dijauhkan amin... so kat kesempatan ni aku nak jemput la kwn² n kpd sesape yg kenal aku ke majlis kenduri abg aku pada 25 disember 2010. kalu nak tau alamat just pm aku ye...