Showing posts with label keJe. Show all posts
Showing posts with label keJe. Show all posts

16 June 2011

farewell old boss and welcome new boss

sedihnye bos aku sekarang t'paksa lepaskan jawatan dia disebabkan arahan top management... tak sampai setahun lg dia dok sini, nak ikutkan kontrak dia 2 tahun.. tp nak buat macam mana kalu dah org atas bg arahan, kena terima je la. bos aku ada cakap dia rasa upset sbb org atas ni tak panggil bincang dgn dia n consult dia dulu. alih2 dah terima surat penamatan jawatan dan di tukar ke jabatan lain. dah la jawatan dia skrg ni jawatan super senior, alih2 ditukarkan ke jawatan kureng cket dari sekarang.. mmg x jage air muka dia langsung la, ishhhh...

aku x tau apa masalah top management sampai buat dia mcm ni tp bg aku dia bos yg sgt baik. easy going n happy go lucky. kira senang la nak b'kerja dgn dia, boleh melawak dgn dia. dan dia jenis yg susah melenting. nape aku cakap susah melenting, sbb 1 peristiwa ni la. kesahnye mcm ni: bos aku ni dipanggil oleh VC sbb ada 1 borang yang dikeluarkan oleh jabatan kitorg byk typing error n ayat tunggang-langgang. VC siap bg memo tulisan merah lg kt bos aku ni. tp bos aku ni cool je, balik dari jumpe VC tu dia g jumpe department b'kaitan yg kuarkan borang tu. dia just sampaikan apa yg VC cakap n dia x marah2 walaupun dia kena marah dgn VC. betapa dia ni baik n sabar orgnye... kalu bos sebelum dia ni mmg da kena makin hamun da la department yg b'kaitan.

so b'kuatkuasa 1 Jun 2011 ni bos baru akan take over, hopefully bos baru ni ok la. kalu x merana idup huhu..

kepada bos lama aku iaitu PROF. DR. RAMLEE MUSTAPHA, terima kasih di atas segala tunjuk ajar yang Prof. berikan sepanjang saya bekerja dgn Prof. moga2 kita boleh bekerjasama lg di masa akan datang...




06 December 2010

serabut

haiya, harini da 6hb tp gaji x masuk lg. payslip pon x ada lg dlm intranet, nampaknye lmbt lg la br dpt huh. dalam kepala mcm2 da rancang nak beli ni... maklum la kenduri kawen abg da dekat, mana nak beli bju, contact lens, tempah kek kawen abg, sewa rumah, bil air n letrik...
abg kawen nak tak nak kena la sponsor pe yg ptt huhu... gaji ooo gaji cpt la masuk (⋋▂⋌)

29 November 2010

boSan

emmm, pagi2 ari isnin ni mmg sgt2 mls nak wat keje, yela mood cuti masih ada. bosan pon ye gak, dok sorg2 dlm bilik ni. nak g jln tempat staf lain nampak sgt cam aku ni x ada keje... dlu masa mula2 keje mmg aku slalu merayap ke tempat staf lain, tp aktiviti tu terpaksa aku kurangkan. takut gak ada yg ckp2 blakang kata aku ni x ada keje ke pe asyik merayap je. tp siyes bosan sgt dok dlm bilik ni sorg2 hishhhh...


aku x tau lama mana aku akan keje kt sni, lagipun aku taraf sambilan je.. bile2 masa majikan leh terminate khidmat aku... ramai gak staf kata mula2 sambilan la, nanti akan diserap tetap, ntah la... ati aku pon bukan 100% nak keje kt tempat ni. biar masa je la menentukannye...

26 November 2010

Oustation

sebenarnya cite ni da lama, tp arini je rasa cam rajin nak update blog hehe... time bulan pose yg lepas aku kena g outstation ke penang. lama gak la, dari ari ahad sampai ari jumaat. misinya kena jaga exam student DPLI kerjasama UPSI-MARA, yela since aku ni keje bwh department DPLI. drpd amik soalan exam sampaikan kutip n simpan skrip jawapan pelajar, tu la tugas aku kt situ. nama tempat exam b'langsung tu Institut Latihan Kecemerlangan MARA (ILKM) Jawi.

sebenarnye bukan nak cite pasal keje sgt pon tp nak tunjuk tempat b'malam kt sana. mmg puas ati sgt2, cantik n selesa. cume kurengnya x ada tv je, tp tu x jd masalah coz ada tenet kt situ. kt bawah ni antara pic dlm umah tu:







untungnye kalu ari2 leh g outstation n dpt penginapan mcm ni, rasa mcm xmo balik je hehehe... xpe, ada rezeki tahun depan dpt pegi lg untuk exam sem 2 yahoooo...